Data a leadgen nástroje pro marketing
Zajímá Vás využití dat a leadgen nástrojů pro marketing? Podívejte se na záznam webináře, ve kterém specialisté na implementaci dat z IMPER CZ přibližují, jak s daty pracovat, a jak Vám pomohou získat nové klienty.
Leady. Nástroj, který Vám dá důvod zvednout telefon
Pro získání ohřátějších kontaktů jsou velkým pomocníkem Leady. Umožňují v reálném čase odhalit návštěvu potenciálního klienta na Vašem webu a zjistit, o jaký produkt projevil zájem. „V B2B marketingu je načasování důležité. Díky Leadům se obchodník dostává k firmě v okamžiku, kdy ví, že tam je potřeba. A zavolat do firmy s nabídkou něčeho, co potřebuje, je polovina úspěchu,“ doplňuje Štěpán Budil.
Žádný kontakt by neměl propadnout bez povšimnutí
Na základě dat společnosti Imper víme, že 96 % firem se zastaví u zájmu o produkt, navštíví web, ale už neprovedou akci, nekontaktují obchodníka, nekoupí si produkt. „Jen průměrně 4 % firem na základě zájmu, který vytvoříte, reálně učiní rozhodnutí. 96 % firem, které zaujmete, neudělá nic,“ říká Martin Hošek, specialista na implementaci dat. Existuje tedy ohromný potenciál, k jehož využití může výrazně pomoci nástroj Leady. Schopnost nebo možnost vyrazit na trh a začít poznávat, co lidi potřebují a poznávat různé situace, ve kterých se zákazník může nacházet a začít v tu chvíli přemýšlet, co je hodnota, kterou můžu doručit, je základní logika obchodu. O tom Martin ostatně hovoří i v podcastu od Saleshero.
„Leady dokáží identifikovat až 80 % návštěv na Vašem webu. Identifikují v reálném čase konkrétní firmy, které se na Vašem webu pohybují,“ říká Martin Hošek. Leady odhalí, z jaké stránky či marketingové akce daná firma přichází, jak dlouhý čas na webu strávila, a o jakou konkrétní sekci se zajímala. „Jste schopni zobrazit přístup firmy například z Instagramového postu či LinkedInového příspěvku,“ přibližuje Martin Hošek. Leady tedy poskytují bližší představu o tom, které marketingové kampaně fungují a vhled do dění na vašem webu.
Leady otevírají obchodníkům dveře
Propojení Leadů a nástroje Merk, databáze ekonomických subjektů v České a Slovenské republice, umožňuje zobrazit důležité informace o jednotlivých společnostech. Bez nutnosti časově náročného hledání na různých webech zjistíte obrat dané firmy, jména jejích jednatelů, počet zaměstnanců, hlavní obor, adresu sídla, kontakty, či jak vypadá její vozový park, a jestli firma v poslední době získala zakázku z veřejných zdrojů. Jedná se o informace, které pomohou obchodníkům při kontaktování dané firmy. „Leady přináší způsob, jak může obchodník do firmy zavolat, aby to bylo pravdivé, příjemné a nejednalo se o studený hovor, které tam přicházejí z call center. My voláme, protože jsme zaznamenali zájem a máme informace o dané firmě. Není to studený hovor, a to otevírá dveře ke klíčové osobě, se kterou chceme mluvit,“ říká Štěpán Budil.
Pomohou komunikaci napříč obchodníky ve Vaší firmě
Leady obsahují mnoho možností uzpůsobení na míru, aby Vám poskytovaly takové informace, které pro Vás dávají smysl. V aplikaci najdete nabídku štítků, filtrů a dalších nástrojů. Je například možné potenciálního klienta označit a dát kolegům najevo, že jej někdo oslovil, není pro Vás relevantní, či se již jedná o Vašeho stálého klienta. Také je možné filtrovat návštěvníky Vašeho webu podle regionu, oboru, či například obratu. Jedná se tak o efektivní způsob vyhodnocení marketingové kampaně a zjištění, jestli funguje pro Vaši cílovou skupinu. Leady také umožňují integraci s jinými aplikacemi, například s Mailchimp, nebo Google Analytics. A jak říká Martin Hošek: „Díky Leadům mohu kompletně vytěžit veškerý potenciál mého webu.“
Zaujal Vás nástroj Leady a rádi byste se dozvěděli více o tom, jak je možné jej využít v B2B marketingu? Poslechněte si zkušenost Martina Hoška v B2B Minute.
Další tipy pro využití Leadů a leadgen nástrojů v B2B akvizici naleznete v tomto webináři.