Co jsou to leadgen nástroje a jak je efektivně využít v B2B akvizici?
Podívejte se na záznam z webináře na téma využití leadgen nástrojů pro B2B akvizici. Štěpán Budil a Martin Hošek z IMPER CZ vysvětlili, jak leadgen nástroje fungují, jak pomáhají a také dali několik užitečných tipů pro práci s nimi.
Leadgen nástroje vám otevřou cestu k novým zákazníkům
V současném online B2B marketingu je více než kdy dříve potřeba budovat osobní vztah s klientem a využití leadgen nástrojů se tak stává nepostradatelnou součástí strategie každého správného obchodníka. Stejně tak, jako naše práce vyžaduje auto nebo mobilní telefon, potřebujeme k ní také specializované a efektivní nástroje, které nám pomohou zaměřit pozornost správným směrem. Jaké aplikace ale zvolit, v čem konkrétně nám mohou být ku prospěchu a jak získaná data účelně využít v naší každodenní pracovní praxi?
Co je to Leadgen a k čemu se využívá?
Leadgen nástroje, jak už jméno napovídá, pomáhají generovat leady, tedy potenciální klienty, kteří mají zájem o naše produkty nebo služby. Náš nástroj Leady zachycuje a identifikuje firemní návštěvy vašeho webu. Víte tak, kdo přesně má zájem o vaše služby. V aplikaci Leady rovnou získáte i kontakty a jména kontaktních osob.
Osobní komunikací k podpoření akce
Klasický marketingový model AIDA v online prostředí přestává fungovat, protože 96% návštěvníků firemního webu projde pouze prvními dvěma body (získá povědomí a zájem o společnost a její produkty) a málokdy se dostane k samotné akci. Správně zacílený telefonát může v kontaktované osobě vyvolat dojem, že na druhém konci telefonu stojí partner, který se mu nesnaží pouze něco prodat, ale chce mu pomoci. Jak Martin Hošek vysvětluje: „Kolikrát se už nebavíme o B2B, ale o H2H, tedy Human tu Human.“ Pokud tedy v klientovi vyvoláme dostatečný dojem, že víme, komu voláme, mnohonásobně zvýšíme šanci na prodej.
Aplikace Leady
Leady jsou skvělým nástrojem pro B2B společnosti. Pokud mají stránky dostatečnou návštěvnost, velmi jednoduše se pak díky jednotlivým filtrům dostaneme ke komplexním informacím o relevantních návštěvnících. Kromě základních dat o zemi původu firmy, její velikosti, zaměření a počtu zaměstnanců se dozvíme například i jména důležitých osob i s kontakty, takže již při prvním kontaktu se můžeme odvolat na konkrétní osoby a hovor co nejvíce personalizovat.
Jak se získanými informacemi nejlépe naložit?
Už víte, kdo na váš web chodí, ale nevíte, jak s informacemi dále pracovat? Ať už zákazník přišel na váš web z jakéhokoli důvodu, navázání osobního kontaktu je vždy žádoucí. Během hovoru dejte zákazníkovi najevo, že vás zajímá, víte, do jaké firmy voláte a co mu potenciálně můžete nabídnout. V Leady zjistíte, do jakých kategorií a jak dlouho se zákazník díval, z čehož lze vydedukovat jeho základní pohnutky a vy tak při hovoru můžete navázat na konkrétní kontext.
Velmi užitečným ukazatelem je graf relevance. Ten nám z velkého množství uživatelů snadno vygeneruje pouze ty kontakty, se kterými je třeba navázat osobnější diskuzi. Podle nastavení jasných kritérií tak lze vybrat například jen firmy s konkrétním oborovým zaměřením, dlouhodobou praxí na trhu nebo vyhovujícím množstvím zaměstnanců. Asi nejpoužívanější je kategorie „cesta“, která generuje již zainteresované zákazníky-tedy ty, kteří cíleně zkoumali naše produkty.
Proč je důležité vědět, kdy a za jakých okolností klient navštěvuje váš web?
Ať chceme nebo ne, zákazníci web navštěvují nejčastěji ze dvou základních důvodů: Prvním důvodem může být nespokojenost se službami nebo produkty, druhým naopak chuť nakupovat dále. V obou případech je více než žádoucí klientovi zavolat. „Pokud na vás zákazník myslí a vy se mu druhý den ozvete, velmi dobře to prohlubuje vazby mezi oběma stranami“, vysvětluje Štěpán Budil. Díky aplikaci Leady si můžete nechat průběžně zasílat report definující klienty, kteří váš web opakovaně navštěvují.
Aplikace Merk
Další užitečnou aplikací je Merk: Komplexní nástroj pro obchod a marketing, Který vám zprostředkuje podrobnou a snadno čitelnou databázi dat. O firmě můžete během pár minut načerpat až 180 konkrétních informací ze 40 různých relevantních zdrojů. Zákaznické analýze tak nemusíte věnovat dlouhé hodiny a během chvíle získáte informace na míru.
Leadgen nástroje si ve světě B2B budují neochvějnou pozici a aspirují na to být zcela nepostradatelným prvkem úspěšného novodobého marketingu. Tak nebuďte pozadu a ukažte, že víte, kdo jsou vaši zákazníci