Menu

Top 9 Obchodních technik pro podnikatele

Globálně nejúspěšnější podnikatelé otevřeně o tom, jak prodat myšlenky, vize a produkty a služby.

Prodej – jeden z klíčů k efektivnímu a úspěšnému podnikání. Pokud dokážete svůj produkt správně prodat máte vyhráno. Ne každý se ale jako brilantní obchodních narodí a neexistuje jedna univerzální technika, kterou by stačilo si osvojit.  Své způsoby jak prodat myšlenky, vize a produkty Vám prozradí 9 globálně nejúspěšnějších podnikatelů.

1. Jordan Belfort – burzovní makléř, dnes motivační řečník

“Podnikatel, který neprodává, přece není podnikatel.”

Belfort zdůrazňuje prodej jako nejdůležitější složku podnikání nejen kvůli samotmému produktu ale i fungování podniku. Pokud nedokážete přesvědčit klienty, jak přesvědčíte bankéře, investory? To stejné platí i o zaměstnancích. Nejprve musíte svoji vizi prodat zaměstnancům, protože bez těch se Vaše nápady nikam dál nedostanou.

2. Tim Ferris – investor, podnikatel, autor bestsellerů o osobním rozvoji

“Psané slovo je vybroušená myšlenka na papíře, ke které se můžete vrátit.”

Pro Tima Ferrisse je prvním krokem k úspěšnému podnikaní písemný projev. Jak rozvíjením vlastního, tak studováním a čtením úspěšných psaných projevů, úspěšných reklamních klejmů, se člověk zdokonaluje i pro svůj vlastní byznys.

3. Gary Vaynerchuka – podnikatel, speaker

“Možná toho bude hodně, ale něco tím poskytuju a náš vztah nebude stát jen na tom, že já ti něco prodávám.”

Studujte a analyzujte klienty, kterým prodáváte. To je nejcennější rada od  Garyho Vaynerchuka. Nesnažte se produkt prodat okamžitě a za každou cenu. Dejte si na čas a poznejte svého klienta, navažte s ním vztah.

4. Brian Tracy – profesionální řečník, školitel a konzultant

“Nejlepší obchodníci se učí celý život.”

Mysl a rozum je nejcennějším majetkem, co člověk má. Dobrý obchodník se proto musí celý život vzdělávat, rozvíjet svoje schopnosti a kvalita jeho myšlení pak určí i kvalitu jeho kariéry.

5. Guy Kawasaki – podnikatel, mentor, autor bestsellerů o úspěšném podnikání

“Až k oblakům, kde prší peníze. Tohle bude o prodávání.”

Guy Kawasaki se poděluje hned o několik rad, jak úspěšně vést podnikání. První z nich je, prodávejte, i když se nejedná o Vaši cílovou skupinu a starejte se o ty, co váš produkt kupují, ne o ty co byste chtěli, aby si ho kupovali. Druhou radou je, abyste umožnili lidem Váš produkt otestovat a nezatěžujte je zbytečnými pohádkami. A poslední rada, nesnažte se za každou cenu oslovovat a uspokojovat ty na nejvyšších postech společnosti, nikdo z nich pravděpodobně Váš produkt používat nebude – nebojte se tedy “jít dolu”.

6. Egen Pagan – podinkatel, speaker, obchodní a vztahový specialista

“Konzultační prodeje a znalost produktu je velmi důležitá.”

Egan si stojí za tím, že každý podnikatel by měl být zároveň i obchodníkem vlastního produktu. Za nejlepší prodejní techniku považuje konzultační prodeje. Bavte se se klientem, nedovolte, aby byl rozhovor monotónní a jednostranný, snažte se přijít na jeho problémy a nabídněte mu řešení.

7. Mohnish Pabrai – investor a filantrop

“Nesnažte se prodávat něco, co byste sami nekoupili.”

Jednoduchá a efektivní rada, prodávejte jen produkty, které byste si sami koupili. O produktu musíte být přesvědčeni tak, abyste ho dokázali dobře prodat.

8. Grant Cardone – podnikate, spisovatel, speaker, odborník na sociální média

“Neviditelnost. Největší problém vašeho obchodu je, když o vás nikdo neví.”

Cordone vyzdvihuje bezplatná sociální média Facebook, Twiter, Youtube atd. jako nutné prostředky ke komunikaci. Všechny komponenty produktu jako ceny, hodnota, možnosti a i produkt samotný jsou irelevantní, pokud o vás nikdo neví. Neviditelnost je tedy jednou z hlavních překážek úspěšného podnikání.

9. Peter Sage – podnikatel, motivátor, filozof

“Jejich výchozí nastavení bylo v tom, že řešili, jak mohou klientovi pomoct. Ne to, jak mu mohou něco prodat.”

Peter Sage upozorňuje na harvardskou studii, která dokázala, že lidé, kteří jsou jako obchodníci na vrcholu jsou stejně průměrní jako ti co jsou pod nimi. Liší se ale v základním pojetí a přemýšlení nad obchodem. Nejlepším způsobem jak prodat produkt je pochopení potřeb klienta. Přemýšlet, jak mu mohu pomoci, ne jak mu mohu něco prodat.