Pět knih, které vám poradí, jak správně na B2B
Kontinuální vzdělávání je základem většiny úspěšných obchodníků. A od koho se lépe poučit, než od odborníků a progresivních světových společností? Naučte se, jak rozumět a motivovat své zákazníky. Není potřeba velkého rozpočtu, stačí jen sledovat vývoj trhu a zvolit správné strategie. Náš výběr pěti knih mapujících trendy a modely současného B2B obchodu a marketingu vám prozradí, jak na to.
Samantha Stone – Unleash Possible: A Marketing Playbook that Drives Sales
Kniha Unleash Possible potěší všechny vyznavače školy hrou. Tato výborná praktická příručka nás zábavnou a čtivou formou provede všemi zákoutími současného prostředí úspěšného prodeje.
Autorka Samantha Stone přináší konkrétní rady, které transformaci vašich marketingových a organizačních strategií povedou krok za krokem. V patnácti čtivých kapitolách srozumitelně objasňuje současné tendence této disciplíny, aniž by své čtenáře zahltila příliš zdlouhavou teorií. Chcete se dozvědět, jak podpořit růst a ziskovost společnosti nebo proč své marketingové záměry přizpůsobit požadavkům klienta? Samantha Stone vám poskytne praktické rady a postřehy ze svých odborných zkušeností, které můžete okamžitě implementovat do vlastního podnikání.
Kniha plynule kombinuje prodejní a marketingové strategie do souvislé motivační linky. Jak tvrdí mnoho významných osobností z oboru, je skvělým průvodcem pro všechny, kteří věří, že i zdánlivě nemožných cílů lze dosáhnout.
Ryan Holiday – Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing, and Advertising
Víte, co spojuje veleúspěšné projekty jako Dropbox, Instagram, Snapchat nebo AirBnb? Bestseller uznávaného markeťáka Ryana Holidaye vás uvede do obrazu! Na pouhých 77 stranách srozumitelně vysvětluje strategii těchto a mnoha dalších fascinujících startupů nazvanou Growth Hacking, která zcela proměnila marketingové vnímání posledních let.
V Silicon Valley se tato kniha stala neopomenutelnou klasikou a není se čemu divit. Progresivní sadu nových pravidel a škálovatelných nástrojů autor demonstruje na mnoha špičkových případových studiích startupů, značek a malých podniků, které se prakticky přes noc vyšvihly na vrchol obchodních žebříčků. Podle této nové strategie není nutné do marketingu investovat nehorázné sumy. Už žádné televizní reklamy, žádné billboardy. Podstatné je přizpůsobit produkt trhu, nikdy naopak.
Carlos Hidalgo – Driving Demand: Transforming B2B Marketing to Meet the Needs of the Modern Buyer
Většina motivačních marketingových knih se opírá o ty nejúspěšnější kampaně světa. Kde jsou ale chyby a selhání, ze kterých bychom se mohli náležitě poučit? V oboru zkušený autor Carlos Hidalgo na to jde od lesa. Moc dobře totiž ví, že žádný učený z nebe nespadl.
Digitální marketing a sociální sítě hýbou světem. Obsah se sem však hrne z tolika různých směrů, že je občas velmi těžké udržet jeho konzistentnost. Hidalgo vysvětluje, jakými způsoby vytvořit ideální prostředí pro jednotnou komunikaci se zákazníkem. Nejen, že nastiňuje příležitosti a výhody nových funkčních strategií – poukazuje i na konkrétní chyby, kterých se řada podnikatelů a značek dopustila a nabízí jejich jasná řešení. Poskytuje pragmatické rady, jak své marketingové tendence přizpůsobit současnému trhu, a přitom příliš neriskovat. V konkrétních případových studiích popisuje nezdařilé marketingové pokusy a důvody jejich selhání. Jak jinak se totiž vyvarovat chyb, než se poučit z předchozích nezdarů?
Kniha Driving Demand se stává nerozlučným partnerem mnoha úspěšných podnikatelů-připomíná totiž, že nikdo nejsme neomylní.
Aaron Ross – From Impossible to Inevitable: How Hyper-Growth Companies Create Predictable Revenue
O Aaronovi Rossovi jsme už slyšeli: jeho úspěšná kniha Predictable Revenue, kterou vydal v roce 2011, zásadně ovlivnila nastupující generaci obchodníků a užívané modely podnikání. O pár let později přichází s dalším, neméně úspěšným titulem. A tentokrát odhaluje tajemství rychlého firemního růstu.
Kniha přináší nosné případové studie odhalující jednotnou strukturu úspěšného růstu, podle níž autor sestavuje srozumitelnou, prakticky využitelnou šablonu. Zajímá vás, co se skrývá za neuvěřitelně rychlým vzestupem společností jako Adobe Document Services, Zenefits nebo Salesforce.com? Ať už se vaše firma pohybuje v jakémkoli finančním rámci, strategie zůstává vždy stejná.
Robbie Kellman Baxter – The Membership Economy: Find Your Super Users, Master the Forever Transaction, and Build Recurring Revenue
A nakonec něco málo o budování komunit. Jistě, vytvořit zákaznickou základnu kolem produktu nemusí být nic složitého. Jak si ale vytvořit komunitu klientů věrnou napříč časem, ekonomickými zvraty či proměnlivou společností?
Autor a zkušený odborný konzultant Robbie Kellman Baxter směřuje svoji pozornost k online prostředí a jeho bezprecedentní možnosti B2B marketingu. Pojmy jako věrnostní program či předplatné zde získávají zcela nový rozměr a při správném strategickém využití lze díky těmto transformovaným modelům vytvořit pevnou a stálou zákaznickou základnu. Od osvědčených formátů jako jsou členské programy postupuje k tvárnějším aktuálním softwarovým strategiím či streamování. Veškeré momenty srozumitelně nastiňují studie globálních gigantů jako Am Ex či Weight Watchers, ale taktéž i menších, avšak velmi úspěšných projektů, jako například Pandora.
The Membership Economy by neměla chybět v knihovně všech, kteří věří v sílu loajality a důvěry klientů.